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Let’s Learn More Consonants: C&K, G and Q



Letters C & K
Remember that the letter c and k have the same
pronunciation, with [k].

If the letter “C” is followed by the letters “A”, “O”, or “U”,
it can be pronounced as a /K/sound.

Your throat open and release with puff of air.

We made the following sentences and played with my friend
Hana and Nina who go to school in this state.
1)
My cat can come on the cab,
/k/ /k/ /k/ cab.
My cat is cold in the cage, /k/ /k/ /k/ cage.
Cat can come on the cab.
/k/ /k/ /k/
It was like in a cold cage. /k/ /k/ /k/

2)
Kid kissed kale,
/k/ /k/ /k/
/k/ /k/ /k/
In the kit.

The king is kind,
/k/ /k/ /k/
Kind King.

I like kelp.
/k/ /k/ /k/
I like king’s kelp.
/k/ /k/ /k/
A kind king’s kelp.

3)
C and K are together, together, together.
C and K are same sound, they are alike.

C sounds /k/ /k/ /k/,
/k/ /k/ /k/, /k/ /k/ /k/

K sounds /k/ /k/ /k/,
/k/ /k/ /k/, /k/ /k/ /k/

Cat sounds /k/ /k/ /k/ cat.
Cat sounds /k/ /k/ /k/ cat.

King sounds /k/ /k/ /k/ king.
King sounds /k/ /k/ /k/ king.

C and K are good friends!

Letter G Sound

The difference between /c/, /k/and /g/ sounds
are that /c/, /k/unvoiced and /g/ sound is a voiced.


We used The Grandmother’s Glasses to practice
/g /sound.

These are Grandma's glasses. Make "glasses" over eyes with fingers.
This is Grandma's hat. Place hands close together over head.
And this is the way she folds her hands Clasp hands together.
And lays them in her lap. Place hands in lap.
Recite this second verse in a deep, low voice:

These are Grandpa's glasses. Make "glasses" over eyes with fingers.
These are Grandpa's glasses. Make "glasses" over eyes with fingers.
This is Grandpa's hat. Place hands farther apart over head.
And this is the way he folds his arms Cross arms.
And takes a little nap. Place head on arms, as if sleeping.

Letter Q Sound




Five little ducks went out one day.
Over the hill and far away.
Mother duck said
"Quack, quack, quack, quack."
But only four little ducks came back.


Four little ducks went out one day.
Over the hill and far away.
Mother duck said
"Quack, quack, quack, quack."
But only three little ducks came back.

This song ends like this:
Sad mother duck
Went out one day
Over the hill and far away
The sad mother duck said
"Quack, quack, quack."
And all of the five little ducks came back.

The key of the learning phonics is to master the sound of consonants!












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コメント

アメリカのおばちゃま こんにちは

子どもたちも,歌を歌いながら、言葉も発音も覚えられて楽しいでしょうね。
動画も子どもが飽きないような長さだと思います。
お部屋に飾られている絵も,風景画でしょうか。面白い絵ですね。

日本語で説明させていただきました

英語で説明した方が、良いかとも思ったのですが、日本んお母様や
子供さん向けということで、あえて、日本語の方が、言いたいことが
伝わるかな、と思ったのです。貴重なご意見をありがとうございました。

後ろの絵画は、南西部に多い岩山をテーマにしたものです。
赤い岩山なんて、緑の多い日本では、考えられないでしょうね。

No title

アメリカのおばちゃま、こんにちは。
義父の葬儀等でちょっとご無沙汰してしまいました。

いつもがら楽しい動画を拝見させていただき、ありがとうございました。
子音ファーストですね。

日本語の単語は必ず母音で終わるので、子音で終わる英語の単語を母音をつけずに発音できるようにするには、子音に対する意識が非常に重要になるので、その意味でも、子音に重点を置くアメリカのおばちゃまはいい方法を取られているのではないでしょうか。

コロナウイルスのことで落ち着かない日々が続きます。お互い、健康に気をつけながら、楽しみを見つけてやっていきましょうね。

ご愁傷様でございます

義理のお父さまは、玲さんがご面倒を見ていらしたのですね。
お寂しいでしょうね。

モモさんのブログにもコメントを寄せられていなかったので、何かが起きたのねと思っていましたが。。。

私の動画は、私自身、歌など、つっかえないように練習しなければ、と反省、反省です。お嬢さんたちは、撮影を終えると、即日本語教室に出向くという忙しさです。こちらの学校では、とにかく、子音、子音です。
abc順に教えません。

コメントをありがとうございました。お疲れ様でした。

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